شایعترین سرطان‌ها در جوانان  /   روند افزایشی ابتلا به سرطان در جوانان

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با این بیان که ابتلا به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر  AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند‌


به گزارش ایپکام ، سید محسن رضوی فوق تخصص خون و سرطان و رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر ماه در مرکز کتابخانه ملی، اظهار داشت: شاید در گذشته به سرطان‌های جوانان کمتر  توجه می‌شد و آمارها به این شدت رو به فزونی نبود.


وی گفت: ما بر آن هستیم تا با برگزاری این رویداد ضمن بررسی روش های  تشخیص و راه‌های درمانی بهتر  و با اطلاع‌رسانی، به شکل موثرتری توجه نظام درمانی کشور و همچنین افکار عمومی را در رابطه با سرطان در جوانان آگاه سازی کنیم.


وی با این بیان که ابتلا به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: امروزه از بدو تولد به محض مبتلا شدن به بیماری بررسی‌های جامع پزشکی صورت می‌گیرد که می‌تواند روند تشخیص بیماری را سریعتر به انجام برساند و اگر سرطان باشد زیر گروه و وسعت آن را تشخیص دهد و احتمالا یکی از دلائل افزایش آمار  سرطان در جوانان ، همین وسعت فرایند تشخیص باشد.


رضوی با اشاره به اینکه سرطان در جوانان به شدت سرنوشت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: وقتی یک جوان مبتلا به سرطان می‌شود تمام افراد خانواده با حجم سنگینی از فشار روانی روبرو می‌شوند، جوان موقعیت کاری را از دست می‌دهد، ازدواج و  تحصیل و همه آرزوهایش را بر زمین می‌گذارد، و همچنین دوستان و همکاران و حتی محیط تحصیل و پزشکان معالج نیز متاثر از بیماری او خواهند شد.


این فوق تخصص خون و سرطان به شایع‌ترین سرطان‌های جوانان اشاره کرد و گفت: همچون آمارهای جهانی شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر  AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند‌. و سرطان‌های کلیه( ویلمز) ، تومورهای نوروژنیک، لمفوم  سارکوم و پستان در جوانان و کودکان نیز دیده می‌شود.


ریئس دومین سمینار سرطان در جوانان افزود: امروزه در تمام جوامع پیشرفته بخشی به عنوان طب تسکینی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای فیزیکی و روانی بیماران است، که یکی از اهداف مهم ما در این نشست ، شناساندن طب تسکینی به پزشکان، بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنهاست.


وی همچنین به نقش مهم و تاثیرگذار موسسات و انجمن‌های خیریه برای تامین درمان و نیازهای بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: برخی از خیریه‌ها بخش تامین مالی را برای درمان بیماران برعهده دارند و بعضی دیگر نیز در تلاش هستند تا بتوانند برای جوانان ایجاد فضای مناسب فکری، فرهنگی و اجتماعی بکنند و مترصد تامین شغل، ارتباط سالم و ازدواج برای آنها شده تا در جامعه سربلند و امیدوار زندگی کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *