کمبود برخی داروهای بیماران مبتلا به سرطان در کشور

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان، از کمبود برخی داروهای بیماران مبتلا به سرطان در کشور گلایه کرد.


به گزارش ایپکام، سیدمحسن رضوی، در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین سمینار سرطان در جوانان در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، گفت: سال‌های زیادی است که داروهای بیماران مبتلا به سرطان یا در داخل تولید می‌شود و یا اینکه وارد می‌کنیم.


این فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان، با اشاره به تولید داروهای جدید برای بیماران مبتلا به سرطان در جهان، افزود: من فکر می‌کنم در حدود ۵۰ درصد از داروهای جدید برای بیماران مبتلا به سرطان، با تلاش محققین و دانشمندان جوان ایرانی در کشور تولید می‌شود و از این حیث، جای خوشحالی است.


مشاور پیشین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در عین حال از کمبودهای بدون علت برخی داروهای بیماران مبتلا به سرطان در کشور گلایه کرد و گفت: این موضوع باید کالبدشکافی و بررسی شود که چرا دچار کمبودهای موقت در زمینه داروهای بیماران مبتلا به سرطان هستیم.


رضوی ادامه داد: تصمیم سازان در حوزه سلامت کشور، باید از انکولوژیست ها در زمینه داروهای جدید، مشورت و مشاوره بخواهند که می‌توان آنها را تولید کرد و یا وارد کنیم.


وی افزود: همچنین، در برخی داروهای رایج انکولوژی در ۵۰ سال اخیر، دچار کمبود موقت شده ایم که باید توسط مسئولان امر مورد ارزیابی قرار گیرد.


دومین سمینار سرطان در جوانان به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، موسسه خیریه محمد حسین رضوی و انجمن خون و انکولوژی ایران در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه در مرکز همایشهای کتابخانه ملی در حال برگزاری می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *